דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על מזגנים והיתרון של מזגן אינוורטר 

מאת    [ 06/04/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 4983 פעמים ]

אף על פי שכולנו יודעים שמזגנים הם מוצרים זוללי חשמל, למרביתנו קשה מאוד להסתדר בלעדיהם. החום הישראלי והלחות שהיא חלק בלתי נפרד ממנו, מקשים על רובנו להסתדר אפילו דקות ספורות ללא מיזוג אויר, גם אם זה אומר שעלינו לשלם אלפי שקלים מדי חודש לחברת החשמל. למרבה המזל, חידושים בטכנולוגיית ייצור המזגנים מאפשרים לנו גם ליהנות ממיזוג אוויר וגם לא לבזבז אלפי שקלים בגין צריכת החשמל. מזגן אינוורטר נמצא בחוד החנית של החידושים הטכנולוגיים הללו.

מזגן אינוורטר – חיסכון בחשמל זה פשוט וקל

מזגן אינוורטר ידוע כמזגן חסכוני בחשמל. הסיבה שבגינה הוא יכול לפעול תוך צריכת חשמל מינימלית טמונה בטכנולוגיית ההפעלה של המדחס שלו. מזגנים מסורתיים עובדים בטכנולוגיית on/off ובתפוקה קבועה של 100%. משמעות עובדה זו היא שהם עובדים במלוא תפוקתם עד שהם מגיעים לטמפרטורה הרצויה. ומשזו הושגה, המדחס עוצר את פעולתו ונדלק שוב רק כאשר הטמפרטורה בחדר משתנה. עבודה בטכנולוגיה זו גורמת לצריכה מרובה של חשמל.

לעומת זאת, במזגן העובד בטכנולוגיית אינוורטר המדחס עובד בתפוקה משתנה. המדחס של המזגן מתאים את פעולתו לתנאים הייחודיים בחדר (גודל החלל, מספר האנשים השוהים בו, הטמפרטורה בחדר ועוד). כשהוא מגיע לטמפרטורה המבוקשת המדחס לא מפסיק את פעולתו, אלא רק מקטין אותה ושומר על הטמפרטורה הרצויה בחדר. בכך יכול כל מזגן אינוורטר לחסוך בכ- 30% - 50% מצריכת החשמל בהשוואה למזגנים המסורתיים.

מזגן אינוורטר – גם בשבילך וגם בשביל איכות סביבתך

יתרונותיהם של מזגני אינוורטר הינם רבים ומגוונים, ובאים לידי ביטוי לא רק במישור הכלכלי. ראשית, מזגן אינוורטר הוא גם מזגן בעל פעולה שקטה יותר. משמעות הדבר היא שאנו לא נאלץ לסבול מהרעש הטורדני של המזגן עם הפעלתו. שנית, עם מזגן אינוורטר נוכל למזג כל חדר במהירות רבה יותר, שכן הוא מגיע לטמפרטורה הרצויה הרבה יותר מהר בהשוואה למערכות מיזוג אויר מסורתיות.

אולם היתרון הגדול והחשוב ביותר הטמון במזגני אינוורטר הוא היתרון הסביבתי. כשאנו מצמצמים את צריכת החשמל שלנו אנו לא רק פועלים לטובת הכיס הפרטי שלנו, אלא גם לטובת איכות הסביבה כולה. תהליך ייצור אנרגיית החשמל הוא תהליך שמזהם את הסביבה, ובמסגרתו נפלטים לאוויר גזים מסוג CO2 וגזי חממה אחרים, שמגדילים את החור באוזון, שמזהמים את האוויר שאנו נושמים ושתורמים להתחממות כדור הארץ. לכן, כל צמצום בצריכת החשמל מוביל לצמצום בייצור החשמל, וכפועל יוצא גם תורם לאיכות הסביבה שלנו.

מזגנים בכל מיני גדלים

גם מזגני אינוורטר, כמו המזגנים המסורתיים, מגיעים במגוון צורות וגדלים: ישנו מזגן עילי בטכנולוגיית אינוורטר, מזגני אינוורטר מולטי מפוצלים, מזגני אינוורטר מיני מרכזיים, מזגני אינוורטר VRF המיועדים למיזוג חללים גדולים מאוד ועוד. משמעות הדבר היא שכל אחד מאיתנו יכול למזג כיום כל חלל בטכנולוגיית אינוורטר. למרות שמזגני אינוורטר הם יקרים יותר בהשוואה למזגנים אחרים, הרי שהודות לחיסכון בחשמל שהם מביאים הם מחזירים את ההשקעה בהם במהרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב